Vesperkoor Noordwijk viert 40-jarig jubileum.

In de maand september is het veertig jaar geleden dat het Vesperkoor Noordwijk werd opgericht.
Sinds 1986 is cantor-organist Jaco van Leeuwen dirigent van het Vesperkoor, dat elke tweede zondag van de maand de Vesper opluistert met psalmen, gezangen en een Magnificat.
Op zaterdag 14 september wordt het jubileum gevierd in de Oude Jeroenskerk met een “scratch”, waarbij enkele muziekstukken worden ingestudeerd en vervolgens uitgevoerd in een klein concert.
Alle muziekstukken worden gezongen door de koorleden samen met de gasten die ze hebben meegenomen voor de scratch en mensen die zich hebben opgegeven om mee te doen.
De scratch begint om 13.30 uur en het concert zal rond 16.30 uur plaats vinden.
Jan de Laat zal tijdens het concert meespelen op de hobo.
Vanwege Open Monumentendag is de kerk geopend voor publiek, dat uiteraard welkom is om te blijven luisteren naar het concert.
Mensen die graag willen meedoen met de scratch zijn welkom en kunnen zich tot 9 september melden bij Hilde Tolk
Voor bladmuziek wordt gezorgd.

Het koor wil graag zingend feest vieren met zo veel mogelijk mensen.