‘De Kerk B(l)oeit’ op 8 en 9 juni 2024 van 10.00 tot 17.00 uur

Ook dit jaar staan tijdens de Markt onder de Linden de deuren van de Oude Jeroenskerk weer wagenwijd open om alle Noordwijkers en bezoekers van de tuinenmarkt te verwelkomen. De Protestantse Gemeente Noordwijk organiseert op 8 en 9 juni ‘De Kerk B(l)oeit’.

Een divers en doorlopend programma in de Oude Jeroenskerk is voor iedereen toegankelijk. Ook de kerktuin met heemplanten en klaprozenveld is altijd een publiekstrekker tijdens deze dagen.

Open podium

Een mooi en gevarieerd programma is samengesteld, en tijdens openingstijden zal ieder uur een optreden verzorgd worden door verschillende muziekgroepen, muzikanten en koren.

Expositie

Dit jaar is er ook weer een prachtige kunstexpositie met o.a. werken van plaatselijke kunstenaars. Laat u verrassen door deze hedendaagse kunst in de eeuwenoude ambiance van één van Noordwijks iconische gebouwen.

Kerkcafé en boekenmarkt

In een brocante sfeer is het, in de kerktuin of in het koor van de Oude Jeroenskerk, goed vertoeven. Even neuzen tussen de boeken of bij komen van de ‘Markt onder de Linden’ is hier mogelijk. Je kunt, onder het genot van een kopje koffie of thee met wat lekkers, in ons ‘Kerkcafé’ even bijpraten. De opbrengst van het Kerkcafé, de boekenmarkt en de toiletten gaat naar het Diaconale project ‘Uit de schaduw’, een project in India dat ‘speciale kinderen’ ondersteund. De doelstelling van het project is om een positieve verandering teweeg te brengen in het leven van gehandicapte kinderen, die nu worden verstopt, onzichtbaar zijn en zich niet kunnen ontwikkelen, zodat ze niet langer in de schaduw maar in het licht leven.