Vespers

Op de tweede zondag van elke maand wordt er om 19.00 uur een vesperviering gehouden in het koor van de Oude Jeroenskerk.

Van oorsprong is de vesper één van de zeven dagelijkse gebedsvieringen die het levensritme van een kloostergemeenschap bepalen. De vesper is de gebedsviering aan het begin van de avond.

Vesper
Jaco van Leeuwen

De vespers in de Oude Jeroenskerk verlopen volgens dezelfde orde als de kloostervespers. Maar door de hoogstaande muzikale inbreng van het vesperkoor o.l.v. Jaco van Leeuwen en regelmatig ook door de ondersteuning van andere geschoolde musici hebben de vespers in de Oude Jeroen ook een geheel eigen karakter.

Luister hier naar: “Kom tot ons, de wereld wacht” (bewerking van Jaco van Leeuwen over gezang 122:1). Vesperkoor Noordwijk o.l.v. Michel de Haas. Jaco van Leeuwen, orgel